woensdag 9 februari 2022
De afgelopen maanden hebben we vol enthousiasme gewerkt aan de bouw van een nieuwe website. Eentje die wéér tien jaar meekan, maar bovenal een site die uitstraalt waar we voor staan, aansprekend oogt en de verhalen laat zien van de mensen waar we het voor doen. Een nieuw logo stond niet op de planning, maar vormgever Bas de Graaff van Lawine visuele communicatie uit Utrecht vond een nieuw beeldmerk horen bij een visuele herpositionering van onze organisatie.
Achtergrond
‘Het NIVM bestaat uit vier belangrijke pijlers; interventies, opleiding, ondersteuning en keurmerken’, aldus Bas. ‘Deze hebben als gemene deler dat men moet praten en communiceren om het (verhaal van) het NIVM over te brengen. Dat symboliseert de vorm van het beeldmerk, een praatwolkje. De punt op de i binnen NIVM is een streepje geworden, een subtiele verwijzing naar de Japanse do wat zoveel betekent als de weg of de reis die men aflegt. Het logo komt in twee kleuren, een subtiele verwijzing naar de blue en red corner. Daarnaast is een schaduwtint toegevoegd dat het beeldmerk diepte geeft, hierdoor kan je het praatwolkje ook zien als een bokshandschoen van voren. Het design heeft een boldere uitstraling gekregen door de simpelheid en afgeronde hoeken. Hierdoor oogt het logo krachtig, vriendelijk en uitnodigend. ‘
Nieuwe beelden
De bolde uitstraling hebben we ook verder in de website doorgevoerd. Het design is ruim en open opgezet zonder al te veel poespas eromheen, hierdoor kan je makkelijk navigeren en is de menustructuur overzichtelijk. Op de site zijn voornamelijk nieuwe beelden te zien. Fotograaf Jeppe Schilder is samen met het team NIVM op pad gegaan en heeft de schoonheid, veelzijdigheid en tegelijkertijd de puurheid van de sport sprekend vast weten te leggen, De laatste puntjes op de i worden nu doorgevoerd door webbouwer Nick de Kruijk. Volgende week gaan we live. Tot die tijd nog heel even geduld…..